tisdag 5 juli 2011

Nedräkning

Nu är boende mm bokat och klart för min kommande löparresa till Jämtlandsfjällen!!!!


Startar tidigt, har ca 35 mil att köra upp till Storulvån. Äter en lunch på vägen eller kanske på stationen och räknar med att vara igång till senast två. Jag har då 16 härliga kilometer framför mig innan jag når Sylarnas fjällstation. En lugn, skön, avkopplande kväll väntar. Egen mat får jag köpa där och laga i självhushållet. Boende har jag i flerbäddsrum. Inte optimalt men med ett par väl fungerande öronproppar blir det inga problem.

Jag sover ut och äter en rejäl frukost. Frukost serveras på stationen. Tar det lugnt. Låter alla vandrare dra iväg och lämnar stationen vid 11-tiden skulle jag tro.

Dag två väntar 19 km löpning innan jag når Blåhammarens fjällstation. Har inte riktigt koll på hur lång tid det kommer att ta men kommer att ta det lugnt med många pauser för att njuta av lugnet på fjället… På Blåhammaren äter jag en god middag och somnar förhoppningsvis som en stock!!!

Ytterligare en lugn morgon med lång frukost. Har bara 12 km löpning kvar sen ner till Storulvån och det är bara nerför.

Känner att det här kommer att bli helt super, en resa för kropp och själ. Nedräkningen har börjat – Om exakt en månad åker jag!!!!

1 kommentar:

  1. Håller tummarna att du får bra väder!
    Då blir detta KANON!

    SvaraRadera