onsdag 6 juli 2011

Löpning och kantareller

När solen värmer och jag får vara i skogen med löparskor på fötterna och alla bekymmer lämnade därhän då mår jag gott!!
I lördags när jag rände i skogen uppe på Södra stötte jag på en enorm koloni av små, små, mycket små kantareller. Men dom var många, så många att det var värt ett besök till. De fick växa på sig några dagar och ikväll gav jag mig ut igen.
Vi har haft ett fantastiskt väder idag. Varmt och strålande sol så jag såg verkligen fram emot att få svettas ordentligt.

När jag drog mig upp mot södra och stillheten mötte jag glada sommriga människor på väg åt motsatt håll - Sundsvalls gatufest invigs ikväll. Det kan ni ha, tänkte jag och tänkte på mina kantareller ...

Med ryggan på drog jag iväg i ganska lugn takt mot mitt nyfunna kantarellställe. Kunde ju mycket väl vara så att någon annan hunnit före för de växte precis vid stigen. Trodde jag hade full koll på vart det var jag sett dom jag sprang kilometer efter kilometer och insåg snart att jag helt enkelt missat dom. När jag vände och kom från samma håll som i helgen såg jag dom direkt. Underbara men fortfarande ganska små.





Det blev två små goda toastar ikväll och litegrann i matlådan. Såå gott!!

Väl tillbaka vid bilen hade jag fått ihop 5 km lätt löpning. Nöjd? Med kantarellerna - Ja. Med löpningen  - NEJ!.
Av med ryggan,  påfyllning av vätska och iväg igen...
Blev ytterligare fem i ganska bra tempo, ca 5.10.

Nu blir det vila två dagar sen väntar trevliga Jordgubbsloppet på lördag. Halvmaran för min del. Det blir grejer, det. Siktar på att förbättra tiden från ifjol, i alla fall. Ganska tuff bana..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar