måndag 1 augusti 2011

Långpass i bilder




Först bort mot Hulistugan. Sen spåret genom skogen ner mot Granlo. Där tog jag höger och fortsatte mot Bergsåker. Bilden är tagen på stigen som går ner mot Selångersån. Solig, härlig dag. Benen kändes lite tung så här i början...




Vägen  in mot stan är mysig att springa och ån ligger vackert inbäddad i grönskan. Mötte många löpare, cyklister och söndagspromenerande Sundsvallsbor.

Vid Mittuniversitetet korsade jag ån och sneddade upp mot Norra Berget. Klockan visade nu bra precis en mil. Benen kändes ok. Tog det väldigt lugnt och bara njöt av stunden och solen.

Här börjar jag den branta stigningen upp mot Norra. Många branta trappor slingrar sig upp för berget. Men det är värt all möda för väl uppe väntar en fantastisk utsikt.


Sprang inte ända upp utan vek av så jag kom fram vid vandrarhemmet. Visst är det en vacker stad vi har?

Inte lika vackert...Sundsvalls sjukhus - Här blev det kisspaus och påfyllning av vattenflaskor. Klockan visade ca 13 km.

Vände tillbaka ner mot stan. Tog vägen förbi Balders och ner genom villaområdena och kommer strax ner på Tivolivägen som tar mig ner till stan igen. Sprang ner mot ån igen och följde den på andra siden tillbaka mot Mittuniversitetet. Där fortsatte jag vägen mot Granlo.

Ca 18 km nu och magen börjar kännas tom. Stannade till på macken i Granlo för lite proviantering. Sprang vidare och var snart framme vid stigen som går genom skogen tillbaka upp mot Hulistugen och därifrån är det bara en km kvar hem. 22 km fick jag ihop. Känner mig otroligt nöjd. Känslan och tröttheten i kroppen är underbar. Det här bådar gott både inför den kommande helgens äventyr och för Lidingöloppet.
Och mina nya skor klarade premiärturen galant!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar