torsdag 4 augusti 2011

Löpning för kropp och själ.

I morgonbitti bär det av på löparäventyr. Kort ser det ut som följer.
Lämnar hemmet vid 8-tiden för att sen köra de 35 kilometrarna upp till Storulvån. Blir lunch på vägen nånstans. Räknar med att vara startklar vid 2-tiden. Då väntar 16 kilometers löpning upp till Sylarna. Väderprognoserna svajar hit och dit men just nu ser det ut som om dagen ska bjuda på mest uppehåll.  Härlig löpning väntar och sedan en rogivande kväll. Bär faktiskt med mig en god deckare.
Ser ut som om det väntar sämre väder på lördag. Min dagsetepp består då av 19 kilometer innan jag når Blåhammaren. Planerar att ta det lugnt på morgonen, äta en lång frukost, låta alla vandrare komma iväg.  Klockan 18.00 serveras middag på Blåsis - Den ser jag fram emot.
Sen på söndag är det inte mer än 12 kilometer ner till Storulvån.
Nån sa, men vad ska du göra av all tid du får över? Det där tar ju inte många timmar för dig att springa!!
Det är ju liksom det som är grejen. Det här gör jag både för kropp och själ. Jag har inga problem att göra ingenting, läsa en bok eller bara njuta av få vara i fjällmiljö.
(Korta rapporter kommer under helgen, via mobilen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar