onsdag 29 december 2010

Upp som en sol och ner som en måne….

Det går bara inte. Det är näst intill omöjligt för mig att springa längre än en mil på löpband just nu. Så svårt att fokusera, mycket i skallen som snurrar – planering inför nyår, bland annat.
Min plan för igår var att dela upp passet i tre eller fyra fem-kilometrar. Springa fem, dricka vatten, toabesök, pusta lite, på ingen för 5 kilometer till. Osv. Första gick bra, 28.40 och andra gick ännu bättre 27.40, men sen var det stopp. Det var inte kul längre. Kanske dagsformen gjorde sitt till.
Nu har jag återigen gett upp målet om att ta mig förbi 150-mils passeringen före nyår. Lägger energin på att annat och börjar sätta upp nya fräscha mål för nästa år istället.

Jag lyssnade på en fantastisk bra dokumentär om Tsunamikatastrofen 2004 från P3 Dokumentär. (Hade jag haft lite peppande musik kanske det gått bättre...)
Gripande att följa den då 12-årige kille som förlorade hela sin familj och som,svårt skadad, kom ensam tillbaka hem till Sverige. Starkt att han idag går ut och berättar om sina fruktansvärda upplevelser. Rekommenderar verkligen denna dokumentär. Den går att lyssna på på sr.se och att ladda ner i podversion,

Ikväll blev det ett lugnt pass på dryga 7,4 km i mörker och -9 grader.

Imorgon semester och packning och förberedelser för att senare på dagen dra mot fjälls. Ska bli fantastiskt skönt. Har köpt mig ett par nya , supersnygga längdskidor. Längtar ut i skidspåret...

Nu en dusch och sen blir det sconesfika. Malin bakar!!


1 kommentar:

  1. Hej Lena :) Vad man än håller på med, löpning, spinning, ja tom golf, så blir det föör intensivt så behöver man ett brejk. Jag tror det blir helt perfekt för Dig att komma till fjälls och ut på skidor i stället.
    Jättestor kram till Dig och ha en skön nyårshelg så syns vi en bit in på det nya året!

    SvaraRadera