fredag 3 december 2010

Äntligen tillbaka

Dagarna går. Ingen träning.....

Förkylningen blev ovanligt långvarig för att vara jag. Brukar oftast vara tillbaka på några dagar annars. Har haft en rosslig hosta som envist bitit sig kvar.  Mina nya skor står snällt i hallen och bara väntar och väntar. Jag längtar lika mycket som dom men det viktigaste nu är att vara helt bra innan jag ger mig ut och springer i minusgrader. Det har blivit riktigt kallt. Den här veckan har vi haft som kallast,  -22 grader. Villl nog att det ska klättra över -10 innan jag ger mig ut. Brukar säga att min gräns går vid -15 men jag ligger lågt nu

Det händer mycket med mig när jag inte får träna…
Kroppen känns slapp, slö, uppsvälld, ploffsig och ohälsosam. Jag blir också mycket mer sugen på sötsaker när jag inte får träna. Eller så kanske det är så att de sötsaker jag äter när jag tränat äter jag med så gott samvete att det knappt räknas.
Jag blir trött, okoncentrerad och allmänt smågrining när jag inte får träna. Kläderna sitter sämre, hållningen blir sämre och allt känns grått och trist.

Men, tack och, lov, idag har jag äntligen fått min efterlängtade dos av min livsviktiga medicin - 7 km löpband och ett pump-pass!

Krafterna kommer tillbaka. Helt underbar känsla i kroppen nu. Skönt trött med en begynnande träningsvärk - la på alldeles för mycket på pumpen...

Nu hoppas jag att det inte blir allt för kallt i helgen så jag får springa på riktigt!

Slår ett slag för fantastiska sportamore.se - detta kommer att bli mitt nästa köp:
Newline Soft Lite Cap

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar