söndag 5 december 2010

Nya tapeter

Nu ett högst icke-löprelaterat inlägg.

Vi har äntligen målat det gulnade furutaket i hall/allrum/korridor vitt och vackert. Fjällstugekänslan är borta! Nu känns det inte bara som om vi målat taket utan dessutom som takhöjden har höjts med några decimeter. Upplyftande, minst sagt! Hall/allrum tapetserade vi för några år sedan och det känns helt ok. Grönt i två nyanser.

Korridoren bort mot sovrummen däremot behöver en rejäl uppfräschning. Nu två olika tapeter med en bård mitt på väggen - Hualigen, inte kul!

Var på tapetjakt igår. Vi har alla i familjen varit rörande eniga om att det ska bli en ljus, enfärgad, grön ton som går ihop med det andra gröna. Man det var innan vi träffade den trevliga, och fantastiskt duktiga tjej som hjälpte oss på Norrlandsfärg. Åh, vad jag gillar serviceminded personal! Denna fantastiska uppenbarelse fick mycket pedagogiskt in oss på ett helt annat spår. En mönstrad tapet som plockar upp det gröna och som ger liv åt den tråkiga korridoren. Tapeten kommer från Boråstapeters kollektion Falsterbo och är fantastiskt vacker, inte sant.



Med den här livfulla tapeten behövs inget annat på väggarna, vilket jag tycker har varit jättesvårt. Tror att det kommer att bli kanonbra.

Sonen i övre tonåren svor och slog bakut men han lugnade sig snart och såg ut att verkligen ta vårt alternativ på allvar. (En inredningskunnig kompis ska rådfrågas innan han slutgiltigt fastställer sin ståndpunkt) Jag är övertygad om att hela familjen kommer att vara övertygad snart.

Vi har dessutom kommit fram till att , precis som med målningen av taket, vi ska leja någon som gör jobbet åt oss. Vi har viktigare saker för oss. Löpning tex!!

I eftermiddag kör jag löpband och pump igen. Så jäkla skönt att vara tillbaka!!!

1 kommentar:

  1. Haha Lena, Du och jag.....
    Jag har hela tiden varit inne på en mönstrad vägg i hallen. Och vad har jag hittat för tapet? Jo en i Falsterboserien. Helt säkert Lena, det blev skitsnyggt! Det kommer nog sonen att inse snart!

    SvaraRadera