måndag 22 november 2010

Mina nya är här

Sportamore, jag säger bara, Sportamore. Jag la min beställning i fredags och har hämtat mina nya Salomon Speedcross på ICA idag. Det kallar jag riktigt snabb leverans. Precis så snygga som på bilden var dom också. Har provat och är lite tveksam… Har jag tagit en för liten storlek? Vill ju ut och testa ikväll också men då behagar temperaturen krypa ända ner till, just nu, -16,7 grader. Suck! Min gräns går vid -15, tror jag….

------------

Går med mina nya vänner inne och känner efter. För små..? Byter strumpor. Provar lite till. Är så jäkla sugen på att testa utomhus. Får se när tösen somnat. Här inne är det varmt och gott men utomhus har tempen sjunkit till mysiga -17,5 grader. Tveksamt.. Men det finns ju inget dåligt väder bara dåliga kläder och jag har på fötterna nu för att klara mycket minus, så att….

---------------

Så klart så kunde jag inte motstå. Nya skorna bara måste testas. Kom fram till att storleken var perfekt när jag fick prova med riktiga strumpor. Bylsade på mig, lager på lager, drog ner mössan ordentligt, rejäla handskar ock lite jädrar anamma så är kylan inget problem. Jag brukar tycka att andningen är lite jobbig innan jag blivit varm men sen rullar det bara på.

Kände mig för i 3 km. Helt klart en annan känsla än värdelösa-nike-skorna. Blev lite forcerad löpning, hann aldrig riktigt komma in i rytmen men jag är helt klart nöjd. Vi ska nog kunna bli riktigt bra kompisar framöver, mina nya och jag.

2 kommentarer: