måndag 4 oktober 2010

Nya skor

Funderar på att skaffa mig nya skor redan i höst. Mina gamla är inte helt slut ännu. Skulle tro att de gått 60-70 mil. Har kört Brooks nu de två senaste åren och känner mig sugen på att prova nåt nytt märke, osäker på vad. Det ena jag vet att jag inte tänker köpa är New Balace. Testade ett par i i Monte Gordo förra våren och jag tyckte de var klumpiga och tunga.
Skulle även vilja ha ett par nya i Gortex om jag ska hålla i löpningen hela vintern, som jag gjorde i fjol. De skor jag skaffade då var inte de bästa att springa i . Skulle tro att det egentligen är nån typ av walkingsko. Får väl masa mig iväg på Intersport eller TeamSportia eller liknande. Tyvärr finns det ju utpräglad löparbutik här i närheten. Lite synd.

Körde ett pass igår på ca 9 km i 5.30-tempo. Gick rätt ok tycker jag. Självförtroendet inför söndag börjar ta form. Ikväll blir det vila. I morgon kväll kör jag några långa snabba intervaller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar