söndag 31 oktober 2010

En underbar dag för löpning

En underbar höstdag. Solen skiner och temperaturen ligger kring noll. Febril aktivitet råder på gatan. Grannar som krattar, kör skottkärror, går på promenad, kommer tillbaka rosiga och glada.
Sambon tog tösen med sig på badhuset och jag har efterlängtad, välbehövlig egentid. Har varit ut på en lite längre, lite lugnare tur. Långpassen den här tiden på året blir inte lika långa när det inte väntar något långlopp förrän nästa år. Det blev 15 km i ca 6.15-tempo. Hade klätt mig alldeles för mycket. Solen värmer mer än vad man tror.
Oftast springer jag med musik i öronen men på mina långpass är det podradio som gäller. Något som jag verkligen kan rekommendera är P3 dokumentär. På P3 Dokumentär finns ett fantastiskt arkiv av dokumentärer i vitt skilda ämnen. Välgjorda och engagerande. Idag hade jag den senaste i örat, den avhandlade händelserna i Knutby för ett antal år sedan. Intressant, fascinerande och skrämmande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar