måndag 19 december 2011

Nya träningsformer

I går tog jag en lång, rask promenad i snömodd och ymnigt snöfall. Temperaturen låg kring noll och jag hade bylsat på mig alldeles för mycket kläder. Tog några trevande löpsteg, eller rättare sagt lufssteg, emellanåt. Kändes rätt ok. Det gjorde inte ont men det kändes. Ville springa mer men jag höll tillbaka. Nu gäller det att vara försiktig!! Jag var ute i drygt en timme och fick ihop 8,5 km. Helt ok träningspass, intalar jag mig. Innan skadan hade jag inte ansett att en rask promenad kan vara ett bra träningspass inför Stockhom maraton men allt är ju relativt till vad man klarar av och har förmåga till. I kväll beger jag mig till Helex för Indoor Walking och likaså i morgon då det blir Body Pump. Hej hopp alla nya träningsformer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar