tisdag 9 augusti 2011

Vilken helg det har varit!

Nu har jag landat hemma och börjar smälta den gångna helgen  - och vilken helg det har vart!! En upplevelse utan motstycke. Aktiv meditation. Jag kommer aldrig så nära att tänka på ingenting som när jag springer långt och länge. Det finns heller inget tillfälle som är så bra för problemlösning, planering och fundering som under ett långt löppass. Min helg i Jämtlandsfjällen har gett mig så enormt mycket. Jag är tillbaka i civilisationen med ny energi, batterierna är fulladdade.
Några fler bilder från helgen kommer här.

Första dagen från Storulvån. Efter en ganska brant och 2 km lång stigning, planar det ut och efter 3 km når jag bron över Handölan. Nu har spänningen börjat släppa och jag kan börja njuta på riktigt.

Mäktiga Sylmassivet finns i blickfånget hela första dagen och kommer närmare och närmare. (Känns overkligt att jag för snart 10 år sedan befann mig där uppe på toppen i strålande solsken...)


Kung Karls Spira.

Vätskekontroll.


Skor som gjorda för fjällöpning.


Vilade från löpning både igår och idag men nu är suget tillbaka. I morgon är de dags för Salomon Trail Tour Drakloppet. Start på torget och med en bansträckning som går upp mot Norra berget. passar ju mig perfekt!! Känner mig taggad båda för löpning och en trevlig after run efteråt med eftersnack och lite mat och dryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar