tisdag 30 augusti 2011

Intensiv träningshelg

Backar tillbaka några dagar för att återge en trevlig träningshelg, träningsläger med Gilla Onsdagar!!

Varje onsdag är det intervaller i någon form med Jenny som inspirerande ledare, alltid lika strålande glad!
De senaste veckorna har det blivit mest backintervaller, både uppför och utför. Vi är många som snart ska ge oss i kast med efterlängtade Lidigöloppet så den träningen behövs verkligen.
Som extra grädde på moset hade vi en liten träningsweekend helgen som var, två pass på lördag och ett backigt långpass på söndag. Mmmm, I love it!
Några sprang Svartviksruset till att börja med på lördag. Själv jobbade jag och tog ett tidigt förmiddags pass på knappa milen. Ljuvlig morgon, tankarna rensades och kroppen fylldes av energi inför helgen.
Jobbet tog vid och när jag slutade vid sextiden var det bara snabbt hem och byta om för sen väntade löpstyrka och löpskolning vid Grodtjärn. Vi som slet och samtidigt hade oförskämt trevligt var jag, Christian, Jenny, Tina och Pernilla. Tråkigt nog hade jag inte telefonen med mig så det blev inga bilder.
Blev sen en tidig kväll för att var utvilad till helgens höjdpunkt - Kupperat långpass på Södra. En liten skara bestående av mig själv Jenny och Magdalena träffades på Sidsjönsparkering 08.30 på söndagsmorgonen. Lite sega, lite trötta men taggade och glada.



Från Sidsjön uppför, uppför mot norra via bland annat Smirnovbacken. Det var otäckt trötta ben som sakta började leta sig uppför. Riktigt blött var det också. Förstår inte hur jag tänkte när jag tog nya Brooksen och inte terrängskorna...  Sakta men säkert blev musklerna varma och krafterna kom tillbaka. Vi averkade kilometer för kilometer i maklig, behaglig takt. Väl uppe vid parkeringen vid ängen blev det fika paus. Gömd bakom en gran låg en påse med bullar, vatten, sportdryck och russin. Jenny hade riggat provianten tidigare på morgonen. Hur mysigt som helst!!!
Men ny energi bar det sen av utför, förbi NTO-stugan, slalombacken, LV5 och så småningom åter vid Sidsjön. Magdalena ville gärna komma upp i två mil så det blev ett avslutande varv runt sjön. Sen trötta och lyckliga tillbaka vid startpunkten. Fasen, vad grymma vi är!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar