söndag 21 augusti 2011

Summering av en bra träningsvecka

Totalt 55 km fördelade på fyra mycket olika pass. Distans, backintervaller, långpass och slutligen snabba intervaller idag.
Men för att ta det från början.

Började jobba efter semestern i måndags. Trött och slut när jag kom hem och fastnade i soffan alldeles för länge. Mycket nära att passet aldrig blivit av. Inte alls likt mig. Brukar längta efter mina löppass. Tog mig tillslut i kragen. Är ju så väl medveten om vad löpningen gör för mig och vad trött, less och på dåligt humör jag blir de gånger som latmasken vinner och lyckas hålla mig kvar i soffan. Blev ett distanspass på ca 10 km. Rundade sjukhuset och tillbaka. Gick rätt tungt i början men fick så småningom upp farten med några riktigt snabba km. Snittade tillslut på 5.33.

Tisdag vila och på onsdag var det äntligen dags för intervaller med Jenny och gänget. Deltagarrekord, vi blev 10 pers. Så mycket roligare att köra just intervaller om man är många som kan peppa och mana på. Och intervallerna blev inte att leka med... Sidsjöbacken upp till att börja med. Sen vidare bort mot Smirnovbacken där vi körde hela backen 4 gånger. Sen hittade vi en backe inte fullt så lång och inte fullt så brant där vi körda nedförsintervaller. Kanon träning inför Lidingö!! Går att vinna mycket tid med bra teknik nedför.

På torsdag var det dags för långpass. Fick med mig både Jenny och Tina. Jag var ut på lunchen med en påse proviant som jag dumpade i ett dike vid passering ca 15 km. Vatten, sportdryck och min absoluta långpassfavorit, blåbärssoppa. Uppskattades av alla!! Vi höll ett lagom prattempo strax över 6.00 och landade på 24 km innan vi var tillbaka i stan. Turen gick E14 till Töva och därifrån över till Bergsåker och tillbaka till stan. Helt underbar tur! Mina långpass har jag alltid gjort själv men det här gör jag garanterat om.

På fredag kom äntligen tösen till mig så det blev vila både fredag och lördag. Vi har haft supermysiga dagar. I kväll har vi varit bort till mormor och jag kunde köra lite snabba intervaller. Kändes super, snittade på cirka 4.35. Härligt att känna att det finns fart i benen nu när det bara är knappa två veckor till tjejmilen.
Det blev en perfekt träningsvecka!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar