onsdag 27 oktober 2010

Mörkerlöpning

Klockan är fyra på eftermiddagen och det börjar redan skymma. Nu är det bara löpning i mörker som gäller på veckorna. Som vi bor så är utbudet inte så stort av vägar med gatlyktor. Jag har en runda där jag springer gata upp, gata ner, hit och dit, samma gata igen för att hela tiden ha en trygg gatlykta som lyser upp min väg. Visst funkar det med i längden är det fruktansvärt tråkigt och det ger liksom inget flyt i löpningen. Detta är rundan jag sprang häromdagen.

Ser mer ut som någon vilsen själ som förvirrat sig på bygden än som en kontrollerad  löprunda.
I morgon tar jag ut en friskvårdstimme på eftermiddagen innan jag hämtar tösen på dagis. Trots att det då fortfarande är dagsljus så tänker jag ta mig till gymmet och ge löpbandet några kilometer. Nånting bara att lyssna på eller titta på och en timme går fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar