tisdag 12 oktober 2010

Hässelbyloppet

Sista loppet för säsongen blev Hässelbyloppet i söndags. En ny, trevlig bekantskap för mig som syrran sprungit ifjol och drog med mig på.
Frisk, hög luft och lite småkyligt var det när vi kom fram till startplatsen. Upp emot 5000 deltagare hade anmält sig för att springa den flacka, snabba milen. Har hört nånstans att ska man persa på milen så är Hässelbuloppet ett bra alternativ. Jag hade inte satt upp något speciellt mål, kände mig osäker på snabbheten i benen.
De tre första gick alla under 5.00-tempo. Då tändes en gnista och jag tänkte att jag testar så får vi se hur långt det räcker. Hade en svacka vid ca sju km men annars gick det som en dans. Sprang in på fina 50.17. De där 17 sekunderna känns lite onödiga. Hade varit kul att komma in på en tid under 50 minuter. Nu har jag något att kämpa för inför Tjejmilen nästa år. Mitt mål där kan jag sätta redan nu - sub 50!!! Har tidigare sett det som helt omöjlig att kunna gå under 50 minuter med den träning jag har möjlighet att lägga ner men jag måste nog ändra åsikt där och till och med lägga till att det är nog inte alls omöjligt att komma ännu lägre. Ingenting är omöjligt som Gunde säger... tjingeling!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar