fredag 7 januari 2011

Dåligt glid men underbart väder

I dag behagade solen titta fram lite. Uppehåll och vindstilla - perfekt väder för mer skidåkning.
När jag stoppade min Garmin efter dagens pass visade den 12 kilometer på 1 timme och 13 minuter. Känner mig riktigt nöjd. Är fortfarande rätt ringrostig och får inte upp nån riktig fart. Har ingen riktig kraft i varken armar eller ben. Bara att kämpa på så kommer nog resultat!!
Glidet var uselt men fästet helt ok. När jag köpte mina skidor var jag helt övertygad om att Stadium skulle kunna glidvalla dom, med icke. Vägrar att själv hålla på med paraffin och strykjärn och grejor, så killen på Stadium lyckades få mig att köpa nåt universalglid som bara skulle vara att stryka på. Funkade definitivt inte. Det första jag tänker göra när jag kommer hem är att lämna in skidorna nånstan. Team Sportia kanske....

Senare på eftermiddagen var jag och den tandlösa tösen ute på en kortare lite lugnare tur med varm choklad i ryggsäcken. Vi började vända hemöver först när det började skymma. Hon är så duktig den lilla stumpan!!

Skidprinsessan!!



Vacker solnedgång i Sångbäcken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar