söndag 21 november 2010

En vintersöndag

Himlen har varit grå och temperaturen legat några grader under noll. Självklart stod det löpning på programmet idag. Först en skön sovmorgon, ända till strax före nio faktiskt. Lite ovanligt för att vara jag.

Sen en snabb frukost bestående av havregryns gröt, juice och ett par koppar kaffe. Sen dags att byta om. Klär oftast på mig för mycket när den första kylan kommer. Förstår inte att jag aldrig lär mig. Svårt val också vilka skor jag skulle välja i väntan på skoleveransen - hårda obekväma Nike traildojorna eller halka runt i mina vanliga Brooks. Valet föll på Brooksen.
Skoleveransen jag väntar på är dessa  supersnygga Salomon Speedcrosssom jag beställt på sportamor.se.  Hoppas verkligen att de håller vad de lovar när det gäller leveranstiden.


Blev en lugn skön runda. Bitvis lite halt men det gick ok. Största problemet är att jag spänner mig. Det blir liksom en helt annan löpteknik mot att springa på barmark. Känner mig, i alla fall, så otroligt priveligerad som har möjligheten att springa i den här miljön, denna fantastiska natur. Enda som saknades idag var lite sol. Tror inte att jag mötte en enda bil på de små vägarna. Däremot flera promenerande människor, några på spark och en häst med ryttare i maklig trav. Tog med mig kameran idag för att dela med mig av allt det vackra.


Första stigningen efter ca 2 km.
Vägen mot Bjärme/ÖverKovland i vacker vinterskrud
Ute ur skogen och vidderna breder ut sig.

Hej Kompis!
Vy över Gårdtjärn efter ca 8 km.

Holmvägen hem

Glad löpare hemma igen efter 12 km härlig löpning.
 

4 kommentarer:

  1. Man blir verkligen varm i hjärtat och inspirerad av det Du skriver. Och bilderna..jättefina!

    SvaraRadera
  2. Kanon, underbara bilder!!

    SvaraRadera
  3. Jag vill också springa... suck!

    SvaraRadera