tisdag 8 mars 2011

Den femte årstiden

Den femte årstiden är på ingång - Vårvintern!
Vägarna tinar fram, milda dagar och suget efter snabbare löpsteg smyger sig på.

Idag tog jag fram mina Brooks som fått vila några månader. Vilken skillnad! Körde vårens första intervallpass. Inget avancerat. 8 * 600 meter med 200 meters vila mellan. Trodde att jag snittat intervallerna på 4.50 ungefär men inte. Snittade nog på 5.10-5-15 ungefär.  Lite surt men vad kan man vänta sig egentligen - har inte kört intervaller sen i höstas!  Det viktiga idag var känslan, värmen och den underbara asfalten. I love it!

Om två veckor åker jag och kära syster ner till Monte Gordo för en veckas egotipp. Morgonjogg på stranden, slappa,  bergspass, intervallpass, läsa, pricka tiden, långpass och bara ladda batterierna.

Kolla in morgonjoggen nedan - Snart är det jag som lufsar fram i soluppgången.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar